Förbättrad service för dig som hyresgäst

Publicerad 7 november 2023

Nu kan vi stolt presentera en ny spännande roll som kommer göra din boendeupplevelse ännu bättre. Det är dags att säga hej till våra bovärdar.

Samordnande kontaktperson

Bovärden blir den person som med service och kompetens håller i dina
fel- och serviceanmälningar. Du gör anmälan som vanligt via Mina sidor, mejl eller telefon. Efter det blir du kontaktad av din bovärd som håller i ärendet från start till slut. Antingen hanterar bovärden felet själv eller i samarbete med våra entreprenörer. Ibland tar bovärden hjälp av kollegor med specialistkompetens. I rollen ingår även uppgifter som flytt- och städbesiktningar i ditt område.

Sköna känslan att komma hem

Den nya rollen är ett resultat från de kundundersökningar vi gör varje år.
De har visat att vi behöver bli bättre på snabbare ärendehantering och
återkoppling. Vi har tagit till oss av era åsikter och sett över organisationen. Genom vår nya bovärdsroll hoppas vi du ska uppleva att kontakten med oss blir personligare, tryggare och enklare. Vårt mål är att du ska vara nöjd med vår service och känna den sköna känslan
att komma hem. I och med den nya rollen får våra förvaltare mer tid till att fokusera på renoveringar, underhåll och markskötsel i ditt område.

Bovärdens roll i korthet

  • Återkopplar, åtgärdar och samordnar dina felanmälningar.
  • Utför besiktningar i samband med in och utflyttning.
  • Kontaktperson med entreprenörer som utför arbeten i din bostad.