Gateau flyttar in i Mölndal

23 januari 2017

Mölndals innerstad är under omvandling och snart har besökaren tillgång till en levande och attraktiv stadsdel med stort utbud av handel, verksamheter och bostäder. I veckan tecknade Mölndalsbostäder hyreskontrakt med Gateau, vars specialitet är bröd och tårtor bakade efter franskt manér. Redan i april 2017 blir det inflyttning i nya lokaler som tillsammans med flera andra aktörer bildar ett delikatesstråk på Medborgaregatan.

Vi är övertygade om att Gateau kommer att bli ett mycket populärt inslag i Mölndals stadsbild och vi ser mycket fram emot vårt samarbete, säger Peter Olsson som ansvarar för uthyrning av lokaler för kontor och butiker på Mölndalsbostäder.

Det är viktigt att vi som bolag bidrar till utvecklingen av en levande innerstad och de verksamheter vi samarbetar med kommer att utgöra viktig del i det lokala stadslivet, fortsätter Peter Olsson.

Gateau driver brödbutiker där kunderna kan lita på att de får högsta kvalitet på både produkter och bemötande. I nuläget har Gateau 22 butiker runt om i Stockholm, 10 butiker i Malmöområdet och två butiker i centrala Göteborg.